diumenge, 16 de maig del 2010

El violí d`Auschwitz/ M. Àngels Anglada

subir imagenes

Un altre llibre de xicotets miracles que ocorren en situacions extremes. Esta autora ens explica la història de Daniel, un jueu polonés de professió luthier. El destí va voler que visquera en una època i un lloc on ser jueu era una condemna a mort. I així semblava que seria, estava a Auschwitz i la seua sort semblava semblant a la de tants altres, però una travessa entre dos oficials alemanys, un d`ells aficionat a la música clàssica, li fan tindre uns dies més de vida mentre crea el violí de so perfecte. Sí, juguen amb la seua vida, però este fet li fa guanyar temps amb un final sorprenent ple d`encontres i casualitats.

Fàcil de llegir, dur i a estones entranyable. L`autora ofereix entre capítol i capítol interessants i esgarrifoses dades sobre els camps de concentració.


Otro libro de pequeños milagros que ocurren en situaciones extremas. Esta autora nos explica la historia de Daniel, un judio polaco de profesión luthier. El destino quiso que viviera en una epoca y un lugar donde ser judío era una condena a muerte. Y así parecía que sería, estaba en Auschwitz y su suerte parecía igual que a la de tantos otros, pero una apuesta entre dos oficiales alemanes, uno de llos aficionado a la música clásica le hacen tener unos días más de vida mientras crea el violín de sonido perfecto. Sí, juegan con su vida, pero este hecho le hace ganar tiempo con un final sorprendente lleno de encuentros y casualidades.

Fácil de leer, duro y a ratos entrañable. La autora ofrece entre capítulo y capítulo interesantes y aterradores datos sobre los campos de concentración.


14 comentaris:

  1. No l'he llegit, però me l'apunte. Gràcies per la teua informació-
    B7s des de La Ribera del Xuquer

    ResponElimina
  2. Una meravella de llibre!!!

    Estonetes , fas una selecció de llibres extraordinària.

    Mireia (racó solsida)

    ResponElimina
  3. Jo tampoc l'he llegit aquest... Me l'apunto, que les teves recomanacions són prou fiables! :-)

    ResponElimina
  4. Hola:
    No he leido el libro, pero lo buscare.
    Gracias por compartirlo.

    Saludos
    Tessa

    ResponElimina
  5. Uno más para mi lista de no leídos y van...

    Un abrazo! (subterráneo)

    ResponElimina
  6. yo también tengo una de un violinista en casa, y de guerra, a ver cuando lo empiezo, pero entre fuente ovejuna y el quijote estoy loca.

    ResponElimina
  7. Este tema me llama mucho la atención y me parece inagotable; no me he cansado de él por más escriben decenas de novelas que lo abordan desde diversas perspectivas (la de este libro es muy interesante).
    Tomo nota, ¡un saludo!!

    ResponElimina
  8. Lo tendré en cuenta para leer más adelante...
    Gracias por compartirlo!!

    Un abrazo!

    ResponElimina
  9. Jajaja, coincido con Emilia. Últimamente, lo único que logro leer son las cosas que me dejan en la universidad. La mayoría de filosofía y redacción and all that jazz. Pero espero pronto tener un tiempito y leerme varios que nos has recomendado, encanto.

    Miles y miles de petonets :D

    ResponElimina
  10. Me gusta el tema, apuntado queda en la lista de pendientes.

    Gracias.

    ResponElimina
  11. Quien se queda con la idea de que le lectura es puro placer no ha leído libros como el recomendado, que espero conseguir y sufrir, no por tener vocación masoquista sino porque el tema duele y mucho.
    Va un saludo cariñoso.

    ResponElimina
  12. El tenc apuntat en una llista de llibres pendents per comprar. Primer vull rebaixar una mica el muntet dels que tenc pendents per llegir a l'habitació i després fer una nova compra. Potser el compri. Amb el teu post m'ha fet ganes llegir-lo :)

    ResponElimina
  13. un llibre totalment versemblant, original, expressiu i magistalment narrat, amb una veu experta i agradable, entendridora i preocupant alhora.


    www.queesliteratura.com

    ResponElimina

Passava per ací...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...