dimarts, 2 de març del 2010

After Dark/Haruki Murakami

subir imagenes

Igual que ens pot agradar un estil de música, un estil de vestir o fins i tot un estil de comportament, m`agrada l`estil de Murakami, tot el que escriu, totes les seues obres. Alguns que s`havien llegit este llibre m`havien dit que no està a l´alçada d`altres com "Tòquio Blues". Únicament he de dir que l`he gaudit de principi a fi, i en tot cas, com llig per a divertir-me i entretindre`m, no tinc la necessitat de comparar.

Tota la trama ocorre en una única nit. La protagonista, la Mari no vol tornar a casa per diversos motius, i ha decidit quedar-se a llegir tota la nit a una cafeteria, allí es troba amb el Takahashi, un jove músic que va conéixer fa temps. Este jove també coneixia a la germana de la Mari, l`eri, qui de manera sorprenent dorm des de fa dos mesos de manera voluntària, fugint de tot.

La Mari és una jove en certa manera acomplexada per la bellesa i la popularitat de la seua germana i xerrant amb el seu jove acompanyant exerceix una mena de teràpia que li fa vore les coses de una altra manera, ni que siga parcialment. De manera simultània, l`autor ens descriu una part de la vida nocturna de Tòquio amb diverses trames secundàries que afegeixen interés i amb personatges força interessants. Qualsevol persona en qualsevol situació és capaç de soltar un discurs filosòfic.

Com en algunes obres de Murakami, també hi ha una part onírica i subjectiva. En definitiva, estil Murakami al 100%. Conversa de l`obra feta per seguidors de l`autor (en anglés).

14 comentaris:

  1. Me has matado, no entiendo el catalan, pero espera un momento.

    Tendre de llegir alguna cosa d'aquest autor, no el coneixia, i gràcies a tu m'ha embolicat en la seva vida.
    Gràcies de nou.

    ResponElimina
  2. Ahir vaig començar justament, Tokio Blues. De moment m'agrada. Si l'acabo amb el mateix gust, que de moment m'està deixant m'apuntaré After dark. Merci!!!
    ;)

    ResponElimina
  3. Yo no sé hablar catalán pero más o menos he entendido todo.
    Que buen escritor. Otra buena recomendación es Tokio blues. Sin embargo After Dark no lo conocía.
    Petons. Fins un altre

    ResponElimina
  4. No el segueixo des de Kafka a la platja que no em va acabar de convèncer

    ResponElimina
  5. yo no sé catalán
    pero vamos, creo que me he entendido el texto, hm!
    cuando tenga tiempo (en semana santa) deboraré libros, y puede que uno sea ese.

    ResponElimina
  6. El otro día veía por enésima vez "Paris Je t´aime" y en una de las historias (creo que mi favorita) un hombre le lee a su mujer moribunda "Sputnik, mi amor".

    Sí, debo leer a este autor.

    Un abrazo!

    ResponElimina
  7. Al fòrum de lectura www.quellegeixes.cat on hi participo aquest llibre ha estat força comentat, us deixo l'enllaç directe: http://ploma.quellegeixes.cat/forum/index.php?topic=2035.0

    Salut i bona lectura!

    ResponElimina
  8. No sé catalán, pero he entendido el texto en general. El próximo libro que me compre es el de este escritor. Porque gracias a tus consejos estoy ansiosa por conocer su prosa. (Debo confesarte que no leí nada acerca de él, nunca es tarde para conocerlo, no? Je).

    Besos

    ResponElimina
  9. Aunque no he leído concretamente este libro, he leído otros de Murakami. Me gusta mucho la atmósfera onírica que recrea en sus obras, y de la que hablas en tu post (el que entiendo sólo más o menos, je, je). Murakami se deja leer y su mundo te absorve por completo.

    En lo que llevamos de año me he "encontrado" por casualidad 3 veces con este libro. No tengo más remedio que leerlo de una vez, creo.

    Te dejo un saludo. :)

    ResponElimina
  10. Que maravilla este blog!
    Leyéndote creo que me va tocar (en cuanto termine los exámenes) ir pronto a la biblioteca :)

    Un muá.

    ResponElimina
  11. Ufff, ¡ya muero por leerlo, Jordi! Vi el video que pusiste, y siempre me ha llamado la atención la combinación que hace Murakami de texto y música (además, siempre con tan buen gusto el japonés).
    Estaba viendo tu lista de reproducción, y vi que tienes a Vetusta Morla. Me encanta "La marea", su voz hechiza, ¿apoco no?


    Esta semana he estado vuelta loca de tanta tarea, no sabes. He llegado al borde del colapso. Siento que, por más que trabajo, no logro avanzar casi nada. Y es desesperante. Pero trataré de alinear chakras y respirar bien hondo para hacer las cosas bien.

    Gracias por tus visitas. Siempre que veo tus latidos, reservo tu Blog hasta el final para poder comentar como Dios manda. (Ya sabes que me encanta tu espacio).
    Entre tanto caos y desorden, me leí "Intimidad". Es de un autor de origuen paquistaní. Te lo recomiendo muchísimo. La ficha bibliográfica la escribí el otro día en mi Blog.


    ¡Petonets!

    ResponElimina
  12. Por cierto: ¡qué gusto entrar aquí y escuchar a mi Bob Dylan! No sabes la ilusión que me dio escucharlo después de tanto tiempo.

    ¡Muá!

    ResponElimina
  13. Me encanta Murakami, pero no disfruté con este libro, creo que es de los más flojos del autor, aún así es una buena historia.
    Quizá fue la traducción no se...

    ResponElimina
  14. M'ha passat com amb el cinema. Et parlen tant i tan bé d'un llibre o d'una pel·lícula... l'agafes amb tanta il·lusió... que després et decepciona. Parlo de Tokio Blues. Hauré de donar-me un temps abans de tornar a llegir a Murakami.

    Bon cap de setmana.

    ResponElimina

Passava per ací...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...